DJI Neo ladebank toveis
En kombinert lader for DJ Neo batterier inntil tre stykk, som kan lades samtidig hvis du har en kraftig nok lader. I tillegg kan den brukes som Powerbank. Veier 69 gram før du putter inn batterier.🔋
En kombinert lader for DJ Neo batterier inntil tre stykk, som kan lades samtidig hvis du har en kraftig nok lader. I tillegg kan den brukes som Powerbank. Veier 69 gram før du putter inn batterier.🔋
Fantastisk flott og rått, ikke minst lærerikt foredrag fra AK tilpasset publikumet. Anbefales.
Fikk et tips om at et vann i Nærheten av Oslo hadde fin is, hmmm… Kan Damtjern være gangbart? Bare en måte å finne det ut på🤩
Fyringsvakta er ei kasse hvor du har multifuelbrenneren lagret under transporten, og snur lokket når du skal bruke den. Passer fint i innertelt og løfter brenneren opp.
Det er fem plussgrader og tåke. Det ligger en del overvann, og oppover mot nord blir navigeringen krevende. Der møter du både elv og utglidninger i terrenget. Skal du bevege deg oppover, må du virkelig vite hva du gjør.
Ved Aklangen ikke noe snø i terrenget, slik det var ved Skjærsjøen. Dessverre var det mer overvann varmere og skøytene skjærer delvis gjennom. Helt umulig å se hvor det er god is og hvor det du skjærer gjennom, så ender opp med bare staking.
Isen er veldig fin, med litt overvann, men ingen usikre områder. I området rundt vannet ligger det snø, mens bare noen få meter lenger ned er det helt bart.
Vanntette fora arbeidshansker.
Du beholder følsomheten, og fant de på nettet. Kostet 195kr.
Da ble ble det en tur på Nordfjorden, det er helt fantastiske forhold nå, så det er bare å komme seg ut🥳
Regnbukse med glidelåser på begge sider, slik at du kan ta den av/på uten å ta av skoene.
Meget bra forhold her, men vær obs i svingen. Her har den lagt seg sist! Vi fant grønn is og død fisk.
Frisport sin tursag er utrolig kompakt og en av de beste tursagene i sin prisklasse.
Skal du ha noe bedre må du over på Skilky f.eks. Men da til en annen pris.
Vi tok en kjapp rekognoseringstur for å sjekke forholdene på Sogna og området ved Røsholmstranda/Nordfjorden – og fikk en smakebit på vinterens første store opplevelse.
Fikk tak i en Helinox feltseng og med løst fleecetrekk til en meget gunstig pris.
Det ble likevel en magisk rundtur – på stort sett helt snøfri og nydelig is. Tusen takk for isinformasjonen, Morten! 🤩
Utlysningen var: Jeg prøver meg på Setertjern i morgen ca. kl. 10, med parkering ved Hovinkoia. NB: Det kan komme litt snø i natt ifølge tekstvarselet. Send PM hvis du kan.
En pakkekjøp med div barduner og stropper. Trenger noen barduner til Exped Orion teltet og noe blir brukt til å lage løkker på teltplugger.
Kompani Lauritzen: Tropp 4 hvor de i årets sesong har makkepar, med en forelder og et «barn» har mye fine innblikk i tur sammenheng.
Her har vi det som trolig blir årets TV øyeblikk🤩
Hjem fra sydens varme, til kuldegrader. Har et prosjekt med å finne lokale smug/gangveier/nye stier i kommunen.
Da er turlaget frikjent og de må også betale saksomkostningene på 200.000.
Olympus TG-4 med vidvinkelobjektiv og makroblitz. Er en feil på kamera, men batteriet og resten en verdt en del.
2025-11-10 En litt annerledes tur. Men gøy for de som liker å utforske! Vi er på ferie, og kartet over hotellet er tegnet for kjentfolk. Alle «tunneler» snarveier er ikke tegnet inn på kartet. De som ikke har like god stedsans virer litt rundt🫣 Området er stort – 200 meter en vei 450 meter andre Les mer
En Optimus Nova av gamle gode typen, inkl en del deler. Blir et prosjekt. Og har deler for å fikse et par andre.
Foredrag hos Brynje i Oslo:
Jakten på eventyret – Den første tilbakeferd
Vinteren 2025 var tiden endelig kommet for en ny langtur sammen i Canadas villmark. Med utgangspunkt i skogene rundt Store Slavesjø satte de kursen mot inuittbosetningen Kugluktuk. Stedet hvor turen gjennom Nordvestpassasjen startet 22 år tidligere. Skituren dit var på omkring 800 kilometer.
Knapt brukt DJI Neo til knallpris. Trenger egentlig bare batteriet men nå kan jeg ha en i bilen eller i begge ryggsekkene!
Prosjektet nye veier og stier
Jeg fikk plutselig 45 minutter til overs, så i stedet for å sitte og vente tok jeg meg en runde til fots. Stien jeg hadde tenkt å gå, er blitt borte – den er nå erstattet av en vei til et hus som tidligere var ei hytte.
Fra finn: 3 kart som har vært med på Norge på langs, og ei bok fra turen.
Da ble det ny tur, i nærområdet. Måtte til Hønefoss for å handle inn flyttekasser. Og like ved handlesenteret er det et flott turområde. Her har jeg noen stier som jeg ikke har fått registrert at jeg har gått.
Dekkring eller pyntering hvis du fjerner feste for stativ. Vekta går også ned.
Kone mor har fått litt småskader etter de siste turene vi har gått sammen, så skauleis og vondt terreng i kombinasjon med regn, gjorde at vi tok en tur i et nærområde, ikke langt unna. Det er et nytt boligområde.
Da tok jeg kontakt med den lokale løypekjøreren i Skiforeningen, for å høre om det var noen steder som trengtes å gå opp for å sjekke tilstanden etter uværet Amy. Det hjelper jo å ha kjørt løyper sjøl. Det ble en seig tur, lurer på om han har spart den lengste myra til slutt🤣😂 men jeg var jo ute etter trim, så forsikret skyld så tok jeg full ryggsekk. Kanskje ikke verdens lureste valg siden myra knapt bar meg.
Da ble det en 10×8.5 fot stor superlett tarp.
188 gram for barduner og en størrelse på 295×251 cm.
Da rakk jeg en tur i høyden i Nordmarka, hadde fått tips om is på en myrpytt, det måtte sjekkes ut.
Crispi Svalbard str 44 har lenge stått på ønskelista og jeg har hatt søk ute på finn, et par nesten ubrukt til under halv pris blir trolig ikke feil!
Her er det ikke 100 m hekk-men heller flere kilometer gran og furu🤣 Når gjelder å komme seg over er furu mye lettere enn gran😅 Drona fikk kjørt seg også – Ki er funker ikke bestandig!
«Selvlysende» 1 liters Nalgene flaske.
Lettere å finne i mørket.
Dag nr 2 på grunnleggende turlederkurs på Ringkolltoppen. Med fint vær og veldig vått i terrenget pluss mye vindfall.
Et sett med mer stillestående propeller til DJI Neo drona. Den største ulempen med drona er den hvinende lyden, og du bruker den normalt veldig nære deg, typisk 2 til 10 meter.
Da har jeg tatt DNT sitt grunnleggende turlederkurs for andre gang!
🌧️ Ruskevær + gode folk = topp kurshelg!
Til tross for regn og møkkavær på lørdag – og vått i terrenget på søndag – ble det et fantastisk grunnleggende turlederkurs!
Leatherman Charge Plus TTi – lett multiverktøy med 16 verktøy.
Så ble det ny lokal tur, jeg har merket av hvilke stier jeg mangler å gå, pluss at stormen Amy har herjet i området. Så dagen ble naturens hinderløype!
Fikk kjøpt 5 kart til en billig penge, blir å bytte ut noen av de jeg har, pluss et nytt.
Resten havner på finn igjen🤗
Da har jeg vært på tur i dag til Tyristrand kulturhus, hvor Anders Brenna hadde sin premiere for hjembygda på « 50 dager alene i Nordvestpassasjen»
Da har jeg lenge hatt en ønskes kjøpt annonse på en holder til Røde trådløs mikrofon. Og fikk en veldig billig!
Da ble det ny tur i området vokst opp i, uværet Amy har også herjet i distriktet. Fant litt artige stier, +1 del smygestier som er laget mellom tomter.
Ingen slår finn på pris. Helsport scouter Nordmarka 2. ubrukt. Havner nok på finn til våren.
Det ble en god natts søvn i DNT-Hytta på hjul som stod plassert rett under Mørkgonga. Vi gikk Skardsveien opp, og til Gyrihaugen. For så utom Mørkgonga og ned igjen Skarsveien. Flott dag’